MUZEUL ŞCOLAR – OGLINDA TRECUTULUI, PREZENTULUI ŞI VIITORULUI.



 
Cu toţii am păşit, măcar o dată în viaţă, într-un muzeu. Dar câţi dintre noi am înţeles oare menirea sa într-o lume ce tinde mereu spre o viaţă din ce în ce mai superficială ?  Reprezentând un factor de răspândire, muzeul - alături de arhivă, bibliotecă, instituţiile de învăţământ - trebuie să dăinuiască precum o autoritate „vie“, dinamică, indispensabilă, solicitată şi acceptată de societate. Înţeleasă corect, muzeul reprezintă una dintre valoroasele surse de educaţie din toate timpurile. Iată, deci, câteva motive pentru a ne spori interesul vizitării muzeelor, hrănindu-ne sufleteşte din ele ca din autentice izvoare de cultură.
În acest an, Instituția Publică L.T.”M. Eminescu”, împlinește 20 ani de la reorganizare din
Școală Medie în Liceu Teoretic. Astfel, intenționăm ca în incinta liceului să deschidem un muzeu școlar, care ar reprezenta o carte de vizită al liceului L.T. “M. Eminescu”.



În scopul promovării tradițiilor și valorilor liceului, promovarea instituției la nivel local, republican, internațional și atragerea activităților educaționale, muzeul școlar ar fi un mijloc eficient pentru realizarea scopului dat.Muzeul școlar ar fi o carte de vizită, care ar reprezenta imaginea liceului sau „oglinda neamului unde se poate recunoaşte pe sine însuşi“.
Considerat capitala de vest a Republicii Moldova, orașul Ungheni este o veritabilă anticameră spre Europa - oraș relativ tânăr, unde vechile tradiții și obiceiuri se îmbină armonios cu modernul, noiletehnologii de informareșinoilestrategii de dezvoltare.
Făcând o promenadă pe aleea de castani, putem vedea și imaginea primei școli din oraș, care odată cu prosperarea orașului s-a dezvoltat și IP L.T. „M. Eminescu”.
Obiectivul general cu referire la amenajarea muzeului școlar ar fi o poartă a culturii și tradițiilor noastre spre Europa unde se vor include activități culturale, de informare, educaționale.
În cadrul proiectului de amenajare a muzeului școlar sau implicat cca 800 elevi, 35 părinți, 45 profesori, oaspeți, 10 specialiști din diferite domenii.
Practica fondării unui muzeu școlar este slab valorificată atât în R. Moldova cât și peste hotarele ei. De aceea, scopul proiectului este amenajarea unui muzeu școlar, care va fi o deschidere foarte eficientă spre societatea școlară, un mod de promovare a valorilor umane prin prisma școlarului de ieri și azi. Totodată, evidențierea personalităților cu care se mândrește școala, localitatea în care este amplasată aceasta, a modelelor de oameni, păstrarea și consolidarea relațiilor dintre generații.
Astfel s-a reușit: amenajarea muzeului școlar, destinat păstrării, conservării și expunerii de diverse obiecte și informații ce prezintă interes de ordin școlar, conform domeniilor: Parteneriate;  Celebrități notorii; Performanțe și rezultate; Din creațiile și invențiile elevilor; Literatură didactică și manuale școlare: ieri și azi;  Publicitate și transparență educațională.
Partenerii de bază al acestui proiect au fost:  FUNDAŢIA  COMUNITARĂ UNGHENI PROGRAMUL DE GRANTURI MICI  „Comunităţi puternice cu valori şi tradiţii autentice”, Asociația Părinților „Excelsius”,  ÎI „Constantin Coșcodan” , ÎI „Caliga Valeriu” , SRL „Unconsalex” și SRL „Balt-Cons”, le mulţumim că au fost alături de noi şi ne-au ajutat să realizăm un scop bine determinat.
Muzeul școlar va determina direcții educative pentru elevi și alte grupuri ţintă, care se vor baza pe extinderea permanentă a colecţiei.
Amenajarea muzeului școlar va schimba vizibil aspectul interior al liceului, se vor accentua valorile materiale și spirituale ale instituției. Prin intermediul activităților desfășurate în muzeu se va consolida relațiile dintre generațiile școlare: profesori, elevi, părinți. De schimbările respective vor beneficia elevii liceului implicați și oaspeții care vor vizita muzeul.
Impactul observat, la etapa de evaluare, va consta în atractivitatea obiectivelor educaționale prin reamenajare, diversificare în corespundere cu oportunitățile timpului și cele ale actanților educaționali din liceu.
Concomitent, este dificil de constatat că realizările obținute, vor impulsiona atractivitatea muzeului la nivel internațional. Astfel se va pune accentul pe colaborări, stabilirea de parteneriate școlare la nivel internațional, iar rezultatele acestora să se regăsească printre materialele expuse(un domeniu aparte „Parteneriate și colaborări”).


Coordonatorii proiectului: Rotari Veronica, Lupu Olesea, Bricari Silvia


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Admiterea clasa a X-a

REVISTA LICEULUI „MIHAI EMINESCU”