MUZEUL ŞCOLAR – OGLINDA TRECUTULUI, PREZENTULUI ŞI VIITORULUI.
În acest an, Instituția Publică
L.T.”M. Eminescu”, împlinește 20 ani de la reorganizare din
Școală Medie în Liceu Teoretic. Astfel, intenționăm ca în
incinta liceului să deschidem un muzeu școlar, care ar reprezenta o carte de
vizită al liceului L.T. “M. Eminescu”.
În scopul promovării tradițiilor și valorilor liceului,
promovarea instituției la nivel local, republican, internațional și atragerea
activităților educaționale, muzeul școlar ar fi un mijloc eficient pentru
realizarea scopului dat.Muzeul școlar ar fi o carte de vizită, care ar
reprezenta imaginea liceului sau „oglinda neamului unde se poate recunoaşte pe
sine însuşi“.
Considerat capitala de vest a
Republicii Moldova, orașul Ungheni este o veritabilă anticameră spre Europa -
oraș relativ tânăr, unde vechile tradiții și obiceiuri se îmbină armonios cu
modernul, noiletehnologii de informareșinoilestrategii de dezvoltare.
Făcând o promenadă pe aleea de castani, putem vedea și
imaginea primei școli din oraș, care odată cu prosperarea orașului s-a
dezvoltat și IP L.T. „M. Eminescu”.
În cadrul proiectului de amenajare a
muzeului școlar sau implicat cca 800 elevi, 35 părinți, 45 profesori, oaspeți,
10 specialiști din diferite domenii.
Practica fondării unui muzeu școlar este slab valorificată
atât în R. Moldova cât și peste hotarele ei. De aceea, scopul proiectului este
amenajarea unui muzeu școlar, care va fi o deschidere foarte eficientă spre
societatea școlară, un mod de promovare a valorilor umane prin prisma
școlarului de ieri și azi. Totodată, evidențierea personalităților cu care se
mândrește școala, localitatea în care este amplasată aceasta, a modelelor de
oameni, păstrarea și consolidarea relațiilor dintre generații.
Astfel s-a reușit: amenajarea
muzeului școlar, destinat păstrării, conservării și expunerii de diverse
obiecte și informații ce prezintă interes de ordin școlar, conform domeniilor:
Parteneriate; Celebrități notorii; Performanțe și rezultate; Din
creațiile și invențiile elevilor; Literatură didactică și manuale școlare: ieri
și azi; Publicitate și transparență educațională.
Partenerii de bază al acestui proiect au fost:
FUNDAŢIA COMUNITARĂ UNGHENI PROGRAMUL DE GRANTURI MICI „Comunităţi
puternice cu valori şi tradiţii autentice”, Asociația Părinților
„Excelsius”, ÎI „Constantin Coșcodan” , ÎI „Caliga Valeriu” , SRL
„Unconsalex” și SRL „Balt-Cons”, le mulţumim că au fost alături de noi şi ne-au
ajutat să realizăm un scop bine determinat.
Muzeul școlar va determina direcții educative pentru elevi
și alte grupuri ţintă, care se vor baza pe extinderea permanentă a colecţiei.
Amenajarea muzeului școlar va schimba vizibil aspectul
interior al liceului, se vor accentua valorile materiale și spirituale ale
instituției. Prin intermediul activităților desfășurate în muzeu se va
consolida relațiile dintre generațiile școlare: profesori, elevi, părinți. De
schimbările respective vor beneficia elevii liceului implicați și oaspeții care
vor vizita muzeul.
Impactul observat, la etapa de
evaluare, va consta în atractivitatea obiectivelor educaționale prin
reamenajare, diversificare în corespundere cu oportunitățile timpului și cele
ale actanților educaționali din liceu.
Concomitent, este dificil de constatat că realizările
obținute, vor impulsiona atractivitatea muzeului la nivel internațional. Astfel
se va pune accentul pe colaborări, stabilirea de parteneriate școlare la nivel
internațional, iar rezultatele acestora să se regăsească printre materialele
expuse(un domeniu aparte „Parteneriate și colaborări”).
Coordonatorii
proiectului: Rotari Veronica, Lupu Olesea, Bricari Silvia
Comentarii
Trimiteți un comentariu