Proiectul ecologic, o realizare de succes


Elevii Liceului Teoretic ,,M. Eminescu”  au participat la proiectul ,,Securitatea ecologică și dezvoltarea durabilă”, în orașul Horișni Plavni, regiunea Poltava din Ucraina. Grupul nostru a fost  constituit din Malina Vlada, Mușet Vladimir și  Frunze Dumitru, însoțiți de către directorul instituției Langa Petru. 
La acestă activitate, am prezentat soluția pentru ghețușurile formate pe traseu în timpul perioadei reci, prin încălzirea carosabilului cu ajutorul energiei solare. Proiectul dat a ajuns și la etapa națională, din cadrul olimpiadei republicane.
În timpul desfășurării proiectului , s-au organizat diverse activități interesante cu tematică ecologică, în care am aflat lucruri noi și ne-am făcut noi prieteni.
Am fost primiți de către viceprimarul orașului, care ne-a organizat o excursie prin oraș,  în care am explorat Casa de Cultură, Parcul Orășenesc și Muzeul, dar și Cariera de metal. (Aici, Dumitru fusese uimit de tehnica gigantică și modernă.)Am aflat informații interesante despre bătălia Ruso-Suedeză,  din timpul țarului Petru I, dar și despre Bătălia de la Nipru, din 1943, victorie care a permis eliberarea Kievului de sub ocupație germană, 
Acum suntem mândri că am avut ocazia de a cunoaște oameni noi, de-a ne face prieteni, de a cunoaște o părticică din tradițiile și istoria țării vecine, dar și de faptul că am aflat noi metode și măsuri ce pot fi aplicate, pentru a ne proteja planeta.
Am avut parte de impresii de neuitat și am înțeles că timpul contemporan cere multă atitudine și implicare de la tineri, pentru a propune soluții oamenilor țării și orașului nostru, Ungheni.
 (Sper ca în viitor să mai fie organizate astfel de proiecte) 



Malina Vlada și Frunze Dumitru,  
clasa a XI-a „A” 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Admiterea clasa a X-a

MUZEUL ŞCOLAR – OGLINDA TRECUTULUI, PREZENTULUI ŞI VIITORULUI.

REVISTA LICEULUI „MIHAI EMINESCU”